Annons:
Etikettermentalitetbeteende
Läst 656 ggr
Jaxination
11/3/15, 4:25 PM

Har ni mentalbeskrivit eran terrier?

Intressant att se hur många här inne som gjort MH och/eller BPH! Jag personligen tycker de är jättebra att gå, man får verkligen en bild av vad man har i snöret. Sen är de ju en bedömning för dagen. Så hunden kanske inte uppfattas som sig själv just den dagen, men är de resten av de 364 dagarna. Skickar med filmen från mitt första och hittills enda MH jag gjort med min hund. 

Berätta gärna mer!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Annons:
Kallaterrier
11/3/15, 8:38 PM
#1

Japp, vi gjorde MH med vår irländska terrier, det var jättespännande och hon gjorde ett fint MH som visade ungefär det vi förväntade oss. Hon är aktiv, rättfram, reagerar stort och avreagerar bra. Fick omdömet "Trevlig hund! Livlig, men trevlig." av beskrivaren och det stämmer bra:)

Lon@
11/3/15, 8:55 PM
#2

Skroffan gjorde också MH, hon var något splittrad och ofokuserad men det är faktiskt det bästa MHt jag sett på cairn (vilket kanske inte säger så mycket, det är dessvärre inte så vanligt att man gör MH. Hoppas att BPH får större genomslagskraft).
Hon var social och orädd, hade mer av leklust och samarbetsvilja än rasmedlet och mindre aggressivitet.
Hon fick väldigt fina kommentarer, både av beskrivaren och publiken 🙂.

Jag tycker att hennes MH var relativt rättvisande, däremot körde hon ganska mycket sitt eget race den dagen och hade inte så mycket lust att lyssna på matte, det hände ju så mycket kul och spännande runtomkring… Hon hade gärna gått ett varv till!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Kallaterrier
11/3/15, 8:59 PM
#3

#2 He, Kalla var lite likadan, hon bestämde sig att dra ett rejält ärevarv efter första leken och sambon fick jobba som en gnu för att få tag på henne igen, allt medan övrigt erfaret hundfolk stod och skrockade glatt :) Men han fick fint beröm för att han vågade vara så "lekig", tydligen inte så vanligt att män var det där …

Upp till toppen
Annons: