Annons:
Etiketterallmäntövrigt
Läst 1325 ggr
FridaR
2015-11-26 17:46

Få ihop vardagen

Detta är en väldigt vanlig tråd, men ville ändå ta upp den här.

Hur löser ni vardagen egentligen? Var är hunden? Vem tar hand om den? Får den vara ensam och hur länge?

Jag går ju på en internatskola där jag läser en hundlinje, alltså får mina hundar följa med mig, men om ett par månader tar jag studenten och då vet jag inte hur jag ska få ihop det 😕

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Annons:
CayKantos
2015-11-26 19:02
#1

Har tyvärr inga råd men vill gärna säga grattis i förskott med studenten! Hoppas det löser sig med hundarna ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lona
2015-11-27 18:57
#2

Jag är sjukpensionär numera så jag är hemma mycket, alternativt så kan jag för det mesta ta med hunden. Nikka är heller inga problem att lämna ensam några timmar - men en hel arbetsdag hade jag definitivt inte lämnat henne, även om det gick att lösa rastningen (dogwalker, hem på lunchen etc). När jag pluggade/jobbade så var vi flera hundägare som hjälptes åt med att passa varandras hundar. Våra tider gick för det mesta ihop väldigt bra eftersom en jobbade skift - ofta natten - min kompis pluggade och hade mycket självstudier och jag, när kag jobbade, hade näst intill helt fria arbetstider. Det är ju dock få förunnat att kunna lägga sitt schema helt själv, även om man har eget företag så måste man ofta anpassa sig efter kunderna. När jag jobbade på 4H-gård så hade jag med mig hundarna, de fick antingen vara med mig i arbetet eller, om det inte passade, sitta inne på kontoret eller vara i en tom fårhage. Helt klart det bästa jobb jag haft men det var dåligt betalt. Jag tror att man får försöka hitta individuella lösningar, vad som passar en själv och framför allt hunden bäst. Har ett par kompisar som löst det genom att köpa hus där det ingår en liten gäststuga som de hyr ut. Hyresgästen betalar lägre hyra mot att hen ser till hundarna. I det här fallet är det faktiskt betydligt billigare än att till exempel använda hunddagis, men det beror ju också på hur många hundar man har! Eftersom kompisarna flyttade en bit utanför stan så får de ändå inte högre boendekostnader än innan då de bodde lite mer centralt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

NinniH
2015-11-29 09:27
#3

Har just nu en "jobbfri" månad (ryggproblem) och sen hoppas jag på att kunna börja studera i vår. Min man jobbar natt, så det är så gott som alltid någon hemma. Hundarna har på sin höjd varit själva i 2½ timme någon kväll i veckan.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

tnoet
2015-11-30 23:04
#4

Jag drev ett hunddagis förut, och då kunde mina tjejer såklart vara med på jobbet. Nu studerar jag på distans i 3 år, så kan pusta ut ett tag när det gäller hundpassningen.. Men vad som händer därefter vet jag inte, och det ger mig lite panik! Har man tur kan man ju hitta ett trevligt kontorsjobb där det är OK att ha med sig hunden. Alternativt att man har någon pensionerad mor- eller farförälder som vill ha sällskap om dagarna! Gillar inte tanken att lämna till hunddagis eller att ha en dogwalker.. Men skulle det verkligen knipa så väljer jag lätt det senare alternativet.

Karolina-H
2015-12-01 10:24
#5

När vi bodde i lägenhet så hade vi en Dogwalker som tog ut hundarna på dagarna. Funkade jätte bra och var väldigt skönt att veta att hundarna var hemma och tog det lugnt där jag vet att de trivs.

Nu har vi flyttat till hus i somras och har till huset byggt en hundgård som hundarna nu är i på dagarna. Funkar jätte bra hittills och de trivs kanon bra med att kunna gå ut och in som de vill på dagarna 😃

Codeavalone.blogg.se

Upp till toppen
Annons: