Annons:
Etikettterrierprat
Läst 919 ggr
CayKantos
1/19/16, 5:33 PM

Lösa

Hur går det med att ha era hunder lösa?

Går dom några meter bort men håller koll på er? Springer dom lite fram och tillbaka? eller springer dom helt enkelt iväg😉? Annat? 😃

Skriv gärna vad ni har för ras! Bilder är alltid välkomna!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
NinniH
1/19/16, 8:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har två Staffordshire bullterrier. De går att ha lösa på utvalda ställen. Ibland håller de sig nära, ibland springer de lite längre bort och stundtals springer de fram och tillbaka. De är också relativt duktiga på att skvallra, hanen är duktigare än tiken på den punkten. Tiken lyssnar dock bättre när jag ropar, så det gör inget att hon är sämre på att skvallra. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

CayKantos
1/19/16, 8:38 PM
#2

Skvallra? 🤦‍♂️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

NinniH
1/19/16, 8:50 PM
#3

#2: Skvallra innebär att när de upptäcker något intressant, exempelvis att det kommer en annan människa gåendes, kommer de springandes till mig utan att jag ska behöva ropa på dem (eller att de springer fram till det som är intressant).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

CayKantos
1/19/16, 8:53 PM
#4

Ahhhh just deeet, läste en artikel om det på Hundar.iFokus för några månader sen 😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Majbot]
1/22/16, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har mina lösa på utvalda ställen också, dock kan jag inte ha min staffe Floki lös i lika stor utsträckning som min Jack russell. Dels för han är sämre på inkallning men också för att han är hemsk med att äta "goda" saker han hittar. Tränar massor på att komma förbi det problemet men kommer troligen införskaffa en täckande munkorg så att han iallafall kan få springa lös med Teemo tills han har blivit bättre på att behärska sig genom träning 👍

Maja2
1/24/16, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Två av mina hundar är terriers. Molly, en bodeguero och Cornelis, en staffe. Båda kan jag ha lösa, de sticker inte, och Molly bryr sig inte ett dugg om andra hundar vid möte. Cornelis måste jag sätta under kommando för att han inte ska vilja springa fram till andra.  I skogen eller på andra ställen där vi inte möter någon, där hundarna kan springa mer fritt, håller de sig nära, kollar hela tiden var jag är, och hänger blixtsnabbt med om jag byter riktning.

Annons:
FridaR
1/26/16, 2:14 PM
#7

Min är oftast runt mig, men kan också vara en bit framför och bakom! Dock springer han aldrig in i skog och mark utan håller sig alltid på vägen/stigen 🙂

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: