Annons:
Etiketterallmäntövrigt
Läst 1095 ggr
FridaR
10/15/15, 9:46 PM

Varför just den?

Vad fick dig att välja just din terrier? 🙂

Själv har jag en Norfolkterrier, och anledningen till att det blev just denna ras var för att jag sökte en liten men tuff hund som ville vara med på det mesta. 

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Annons:
tnoet
10/23/15, 12:38 PM
#1

Jag ville ha en galen och driven hund till agility, och därför valde jag Jack Russell. Nu är mina ganska lugna JRTs.. Jag har mer träningsork än dem! Så nästa gång kommer det antagligen bli en Parson. :)

Karolina-H
10/27/15, 8:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min första terrier är en Kerry Blue Terrier, henne valde jag inte utan det bev bara henne, vi skulle passa henne under några veckor och när uppfödarna (som hon bodde hos) kom hem igen så trivdes hon så bra så de frågade om vi ville ta henne på foder, vilket vi gjorde, hon var då 2,5 år.

Nästa terrier kom in i mitt liv i sommras, en Borderterrier, jag sökte en hund med mycket glädje som var snabbt och kunde träna med mig i allt jag hittar på. Viktigast var en riktigt lycklig hund som älskar allt och alla efter att jag fick ta bort min andra hund hastigt i mars så behövde jag en riktig glädjespridare

Codeavalone.blogg.se

NinniH
10/27/15, 8:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har tidigare haft en rottweiler och kände att vi ville ha en hund i mer smidigare format, som var robust, kärvänlig och lika mycket "clown" som vår rottis var. Valet föll till slut på staffordshire bullterrier. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

LinaK
10/27/15, 10:25 AM
#4

Ville ha en liten hund med mycket motor och träningsvilja. Blev en jack russell då en arbetskollega till mig födde upp rasen och jag var väldigt förtjust i en av hennes tikar. Så det blev en efter den tiken :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

padfoot
10/27/15, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Norfolkterrier. Ville ha en liten hund som kan åka med mig i kabinen när jag flyger till familjen i Finland, men som samtidigt är aktiv och rejält mycket hund.

Maja2
10/31/15, 2:52 PM
#6

Båda mina har väl mer eller mindre slirat in på ett bananskal, då den ena är en fd hemlös hund från Spanien, och den andre ägdes av en kompis till mig, och hon omplacerade honom hit.

Annons:
Lon@
10/31/15, 4:12 PM
#7

Jag ville ha en liten, robust hund med tålig päls som fixade de flesta väder.
Den skulle gå att träna lite allt möjligt med - utan någon direkt storsatsning - men ändå inte vara jättekrävande då jag planerade att skaffa en "riktig" brukshund senare.
Mentalt skulle det vara en stor chans att den var stabil, framåt och orädd, det var nog den viktigaste punkten efter att jag haft en hund med massa rädslor.
Grupp 9 (sällskapshundar, där de flesta dvärghundsraserna finns) skärskådades men det var aldrig någon ras som dög.
Jag höll förmodligen på att driva mina vänner till vansinne medan jag vimsade runt.
Till slut fick jag, ganska motvilligt, inse att det faktiskt fanns en hel rasgrupp som jag blundat för - terriergruppen!
Började kika och fråga andra som var mer insatta och det kändes bra.
När förnuftet sen sagt sitt så fanns det två kandidater; borderterrier och cairn.
Då fick hjärtat välja och ett halvår senare flyttade cairnvalpen Skroffan in - och jag var såld ❤️.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Cahira
11/6/15, 5:13 AM
#8

Jag älskar strävhår tack vare min dvärgschnauzer och jag kollar runt efter ras att ha efter henne. Och jag är inne på cairn, så SÅLD på cairn! Kan inte sätta fingret på det, är bara en klick som finns där. :) Men om det kan bli av eller inte vet jag inte än - men drömma går ju. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lon@
11/6/15, 8:24 PM
#9

#8, Klart att du skall ha en cairn 😃!
Men du bor inte i Sverige, väl? Annars hade du kunnat få lite kenneltips (och, framför allt, vilka kennlar man bör undvika).

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Cahira
11/7/15, 1:01 AM
#10

#9 Nä jag är på andra sidan atlanten. 😃 Är dock många år innan jag kan bli med hund igen och det är en annan ras som "kommer emellan" så har tålamod med terrier. :) Försöker pussla ihop mina hundplaneringar så jag kan klämma in en. 😇

Men åh vad jag vill ha en! Du anar inte! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: