Annons:
Etiketterhundsportutställning
Läst 447 ggr
FridaR
2015-10-23 14:25

Hundsport

Vad tränar ni med era hundar? Tävlar ni?

Pga av min hunds dåliga leder är det mycket vi har fått lägga på hyllan. Vi har dock tränat agility, spår och mycket rallylydnad. 

Han har en sådan positiv inställning så det har alltid varit roligt att få träna tillsammans med honom😃

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Annons:
NinniH
2015-10-27 08:38
#1

Ursprungsplanerna var att träna WP med hanen (som han provat och älskar) samt WP och agility med tiken. Men tyvärr har båda två hälsoproblem som gör att det inte är möjligt. Så jag tränar rallylydnad med tiken, vilket går sisådär. Hanen tränar just nu ingenting då han är nykastrerad. Har tänkt börja träna Nose Work med bägge, jag ska bara hitta en kurs relativt nära som passar i tiden också. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Jaxination
2015-10-27 12:01
#2

Jag tränar mest rallylydnad och agility med min äldsta tik på 7 år. Hon är i mästarklass och klass 2, så tanken är väl att försöka ta oss vidare. Men vi har även tävlat lite lydnad i hop, men inget hon gillar, haha.

Men den yngre hanen på 3 år har jag ställt ut en del (2 cert), tävlat rally och tagit RLD N, gjort ett godkänt anlagsprov i viltspår (målet är championat). Sen tränar vi en del lydnad och bruks, som vi hoppas ska kunna tävla i nästa år!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

tnoet
2015-10-28 17:45
#3

Kör mest agility, lite rally och ska debutera freestyle till våren när människovalpen vräkts från min mage. :P 

Kör också nån utställning om året samt pillar lite med viltspår. Tanken är väl att få tummen ur och göra anlagsprov nån gång.

Ellen89
2015-10-31 14:02
#4

Tranar lydnad och har gjort ett bra tag nu, har forsokt flyball men det ar svart att bygga intresse for bollen. Ska tavla Rally & Lydnad nasta ar 🙂

Lona
2015-11-01 16:12
#5

Skroffan körde framför allt brukssök och agility men även rallylydnad och viltspår. Söket och viltspåret var helt klart det hon gillade mest, hela hon vibrerade av glädje när det var dags.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Kallaterrier
2015-11-01 22:13
#6

Personspår och rallylydnad främst. Har även kört lite brukslydnad. Tävlat gör vi inte då varken hund eller matte håller ihop bra nog för det. Men hon är en jäkel på att spåra :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: