Annons:
Etikettfoder
Läst 601 ggr
FridaR
10/27/15, 5:15 PM

Kvalité godis

Tycker det här med godis är himla svårt. När det kommer till foder är jag noga med kvalité, hög kötthalt, lagom fetthalt osv, men med godis blir det direkt svårare. 

Mitt absoluta favoritgodis är Orijens "Ranch Raised Lamb", men att betala 79 kr för en sådan liten påse varenda gång får både mig och min plånbok att gråta. 
Ett tag köpte jag bara leversnittar, och anledningen till det var för att man får mycket för lite pengar. 1 kg för 49 kr passar en student med extrajobb lite bättre, men vi alla vet att det kanske inte direkt är av högsta kvalité. 
Tycker det är så himla svårt, särskilt eftersom min hund har så lätt att gå upp i vikt. 

Vet ni något bra godis till ett helt okej pris?

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

Annons:
monstermash
10/27/15, 5:30 PM
#1

Kan du inte göra eget hundgodis istället? :)

padfoot
10/27/15, 6:41 PM
#2

Jag torkar ibland eget godis, av t.ex. köttfärs. Kokt kyckling är också en hit, dock smular det lite.

[Majbot]
10/27/15, 10:54 PM
#3

Torkar eget av diverse hjärtsorter (Y) Mest gris/kyckling

Jaxination
10/28/15, 3:11 PM
#4

Min yngre hund kan inte äta köpegodis. Han reagerar på kvalster i påsarna/burken. Funkar inte att direkt slänga in de i frysen heller. Så jag torkar kyckling! Annars är en burk mini-hjärtan köpt på dollarstore för 30 kr en hit för den andra hunden!

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

FridaR
10/28/15, 4:42 PM
#5

Testade att torka blodpudding en gång, men eftersom jag misslyckades med att torka de hela vägen in (trots små bitar) så möglade dom ganska fort. 
Kanske ta testa att torka något annat, tack för tipsen!

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com

tnoet
10/28/15, 5:40 PM
#6

Jag torkar allt möjligt i en svamptork! Blir skitbra. Annars om jag ska köra längre pass eller liknande så brukar jag blöta upp en av dagens foderportioner, mosa, blanda ut med lite mjukost/leverpastej och ha i en tub. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: