Annons:
Etiketterhälsasjukdomarskötsel
Läst 1297 ggr
Therese
2016-07-03 20:30

Skadad jycke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

För ungefär två veckor sen var min hund på promenad, som vanligt. Jaxon sa ingenting enligt sambon, haltade inte efteråt eller nåt.. Efter promenaden upptäcker sambon att Jaxon blöder från tassen och det var visst blod lite överallt, han hade skurit upp ena trampdynan. De åker och plåstrar om honom och han fick vara på semester hos svärmor i några dagar. Han är bättre nu men han får gå väldigt korta promenader.

Saken är den att vi vet inte alls vad han har skadat sig på men det hittades lite plast i såret, dock är inte det något som kunde göra såret. Men vi har misstankar.. På vår promenad finns det en stålbit som sticker upp från marken, som om det varit en stolpe där förr som någon har kapat. Livsfarligt ju! Tänk om ett barn snubblar till och faller på den? Jag funderar på om man kan kontakta kommunen eller något och se om de kan oskadliggöra den. Vad hade ni gjort med liknande?

För övrigt har jag semester nu och det innebär att jycken är lycklig och har sällskap hela tiden, han är vid gott mod även om han börjar tycka att fem minuters promenader börjar bli tråkiga. Skönt är det att vädret är som det är, då gör det inte så mycket att inte vara ute så mycket. Han gillar dock inte tratten, och nu är han inte så intresserad av förbandet längre så han kan vara utan den mer och mer :)

Jag måste bara berätta hur duktig han är! När jag lägger honom på vårt bar/köksbord så ligger han still hur lång tid det än tar att byta förband. Jag brukar klippa lite på klorna eller i pälsen så att han får lufta såret lite, han väntar tålmodigt tills jag lyfter ner honom ❤️ Hur lång tid det än tar..

Detta inlägget kanske blev rörigt haha.. Jag vet inte vad jag ville få fram egentligen, jag behövde väl mest få ut det, en har inte så många djurförstående vänner. Har vänner som inte ens förstår att jag inte vill lämna honom för att åka och hälsa på dem eller så..

Annons:
CayKantos
2016-07-03 20:34
#1

Åh lillan! Krya på dig!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: